Vrátili jste se z dovolené, ale nejste spokojeni? Přečtěte si návod, jak reklamovat zájezd
V současné době se dá reklamovat cokoliv, třeba právě zájezd. Máme pro vás cenné informace, které oceníte a i složitou reklamaci zájezdu zvládnete na jedničku!
Kdy můžete zájezd reklamovat?
Reklamaci můžete podat, když:
- Jste nebyli spokojeni se službami delegáta,
- Se vám nelíbilo ubytování,
- Měli jste problémy s jídlem,
- Cestovní kancelář nesplnila vše, co nabízela apod.
Na koho se obrátit, radí radí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu: „S reklamací se můžete vždy obrátit přímo na cestovní kancelář. Pokud byl zájezd zprostředkován jinou cestovní kanceláří či agenturou, je možné oznámit vady zájezdu i zde.“
Vždy je třeba si ověřit, co garantovala cestovní kancelář ve smlouvě o zájezdu.
Na co máte nárok?
Pokud například úroveň hotelu neodpovídá popisu ve smlouvě, můžete pokračování zájezdu odmítnout a nechat se dopravit zpět domů. Když například neodpovídá detail – například výhled z okna (místo moře koukáte do dvoru apod.), musíte reklamovat hned na místě. Měli byste jednat s delegátem a upozornit ho, že jste si zaplatili za zcela něco jiného. delegát musí jednat!
Ke zjednání nápravy si vždy určete lhůtu. Pokud by kancelář nejednala, máte právo jednat na vlastní pěst a poté vše vzniklé náklady předložit cestovní kanceláři k úhradě.U vad, se kterými se toho moc nenadělá, zbývá pouze právo na finanční kompenzaci.
Do kdy je třeba reklmaci zájezdu podat?
Nejzazší lhůta je jeden měsíc od skončení zájezdu. Reklamaci musí cestovní kancelář vyřídit nejpozději do 30 kalendářních dnů. „Pokud reklamaci zamítne, můžete nárok na slevu uplatnit u soudu nebo spor řešit mimosoudní cestou,“ říká Zelený.
Zajímavostí je, že cestovní kancelář vám musí kompenzovat i narušení dovolené. „Jedná se o takzvanou ztrátu radosti z dovolené,“ podotýká Zelený a vysvětluje: „Máte-li tedy již nahlášenou dovolenou u zaměstnavatele a cestovní kancelář posune termín konání zájezdu tak, že se ho nebudete moci zúčastnit, budete mít právo na náhradu újmy za zmařenou dovolenou, i když budete muset sami od smlouvy o zájezdu z tohoto důvodu odstoupit.“