You are here
Zdravý letní dezert DOMOV Vaření a Pečení 

Zdravý letní dezert

Ať je léto nebo zima, stejně nás chuťové buňky zradí a dostaneme chuť na nějakou sladkost. A všude kolem chodí lidé se zmrzlinou či nějakým tím drinkem. Jak se ale vyhnout nezdravému cukru a velkému příjmu kalorií? Máme pro Vás skvělý tip na dokonalý chutný sladký dezert. Může být sladký, ale zároveň zdravý. Že to nejde, ale ano. Přidejte si do něj chia semínka. Ideální zdravý potravinový doplněk dezertů, o kterém se již hodně dlouho mluví, ale stále málo ví.

Chia semínka mají totiž vysoce hydrofilní vlastnosti (vázat na sebe vodu), jež patří k nejdůležitějším znakům působení chia na lidské tělo. Tyto hydrofilní vlastnosti semínek chia jsou důležité také v případě zvýšeného pocení, ať už během sportu, tance, fyzicky náročné práce či psychického vypětí, kdy dochází ke značnému pocení a tím ke ztrátě tekutin a minerálů. Konzumace semínek chia přispívá k vnitřní hydrataci těla a tím také k lepšímu zvládnutí fyzického výkonu.

Stejným principem chia vytváří gel v lidském žaludku při styku s žaludečními šťávami. Je tedy dobré je vždy kombinovat s tekutinou. Gel pomáhá zpomalovat trávení sacharidů, čímž reguluje hladinu cukru v krvi. Tím jsou chia velmi přínosná pro diabetiky, sportovce, osoby na dietním režimu, ale stejně tak pro širokou veřejnost včetně dětí, těhotných žen a kojících matek. Chia obsahují důležité a zdravé tuky, které zajišťují tělu stálý příjem zdravé energie.

Mají sytící vlastnosti, a to nejen z důvodu obsahu zdravých tuků, ale také vzhledem k vysokému obsahu vlákniny (32%). Obsahují velké množství vitamínu C, E a skořicových kyselin. Semínka chia mají díky vynikajícímu nutričnímu obsahu nesporně také pozitivní vliv na zdraví pokožky, vlasů a nehtů.

A tak pojďme si z nich udělat ten správný zdravý dezert!

Chia puding

Suroviny na 2 porce:

2 banány

půl litru rostlinného mléka

10 lžic chia semínek

2 lžíce strouhaného kokosu

 2 lžíce agáve sirupu

čerstvý ananas

Postup:

Do mléka přidáme banán, agáve sirup a rozmixujeme. Poté nasypeme chia semínka a kokos. Znovu mixujeme. Přelijeme do větší nádoby a necháme přes noc v lednici odležet.

Ztuhlý puding nalijeme do menších skleniček. Rozmixujeme ananas mixérem RM-1550 Orava a vzniklé pyré dáme nahoru na puding. Můžeme ozdobit meduňkou. 3.

Podáváme vychlazené. Dobrou chuť!

Poznámka: Kromě využití pro tento recept se vám mixér bude v kuchyni hodit při přípravě mnoha dalších receptů. Příkon 1 500 W, 30 000 otáček za minutu, 6-čepelové nože a nádoba na suroviny o objemu 2 l vám zajistí snadnou a jednoduchou přípravu zdravých pokrmů ze surovin o jakékoliv tvrdosti.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho :-) Děkujeme

Related posts